آزمونهای تیزلاین

F

المپیاد ریاضی کانگورو

kangaroo-math-competition.jpg
logo-400x400.png

نوشته شده توسط: admin

7 آبان 1400

المپیاد ریاضی کانگورو

المپیاد ریاضی کانگورو یک مسابقه بین المللی ریاضی است که بیش از ۹۲ کشور در آن حضور دارند. در این مسابقه دوازده سطح مشارکت وجود دارد که از کلاس اول تا پایه دوازدهم را شامل می شود. سوالات در این المپیاد به صورت منطقی است که فقط دانش محض از فرمول های ریاضی را شامل نمی شود بلکه کاربرد فرمول ها و راه حل های مختلف را مورد بررسی قرار می دهد. هدف اصلی این سوالات به کارگیری توانمندی دانش آموزان در حل مسئله خلاقانه است.

تاریخچه شکل گیری المپیاد ریاضی کانگورو

این مسابقه در سال ۱۹۹۱ توسط آندره دلدیک، استاد ریاضیات در دانشگاه پاریس و ژان پیر بودین، استاد ریاضیات در مارسی تأسیس شد. ایده این المپیاد از مسابقه ریاضیات استرالیا ناشی می شود که در سال ۱۹۸۷ توسط Peter O`Halloran آغاز شد. مسابقه ریاضی استرالیا بر اساس سوالات چند گزینه ای (MCQ) است که در آنزمان در فرانسه، حداقل در ریاضیات، به ندرت مورد استفاده قرار می گرفت. ژان پیر بودین و آندره دلدیک در سال ۱۹۹۴ جایزه d`Alembert انجمن ریاضی فرانسه را برای قبولی در مسابقه ریاضیات استرالیا دریافت کردند.
هم اکنون این المپیاد ریاضی در سراسر جهان گسترش یافته است. دانش آموزان سوئدی برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ شرکت کردند. تا سال ۲۰۱۱، ۸۶۰٫۰۰۰ دانش آموز از ۹۰۰۰ مدرسه در آلمان شرکت کردند و از ۵۴۹۰۰۰ نفر در سال ۲۰۰۷ به سرعت رشد کردند تا جایی که در حال حاضر بیش از ۷۰ میلیون دانش آموز در آن شرکت می کنند.

المپیاد ریاضی کانگورو در ایران

المپیاد ریاضیات کانگورو در واقع یک روز شاد با ریاضیات است. این المپیاد در ایران هر ساله درآخرین پنجشنبه فروردین ماه برگزار می‌شود.روز برگزاری این المپیاد به انتخاب کشورهای برگزارکننده است. در کل زمان برگزاری این المپیاد علمی جهانی باید در بازه زمانی یک ماهه‌ از نیمه مارس تا نیمه‌ی آوریل انجام شود. سوالات این المپیاد در واقع مسئله‌هایی مشخص و یکسان است که برای شش گروه سنی طراحی شده‌اند: پایه‌های اول و دوم (PreEcolier)؛ پایه‌های سوم و چهارم (Ecolier)؛ پایه‌های پنجم و ششم (Benjamin)؛ پایه‌های هفتم و هشتم (Cadet)؛ پایه‌های نهم و دهم (Junior) و پایه‌های یازدهم و دوازدهم (Student).

المپیاد جهانی ریاضی کانگورو در بندرعباس

المپیاد جهانی ریاضی کانگورو در بندرعباس و استان هرمزگان توسط نماینده رسمی این المپیاد جهانی، آموزشگاه تخصصی خیام برگزار می شود. هر ساله تعداد کثیری از دانش آموزان سراسر استان هرمزگان توسط آموزشگاه تخصصی خیام به این المپیاد جهانی معرفی می شوند. استقبال و درخشش دانش آموزان هرمزگانی در این المپیاد جهانی در سطح چشمگیر و قابل توجهی قرار دارد.

0 Comments

Open chat
1
💬 راهنمایی
سلام 👋
از من بپرسید